بازسازی نمای داخلی و خارجی منزل + برآورد هزینه
نوشته شده توسط : علی

بازسازی منزل با توجه به سطح انتظارات و خواسته های مالک آن می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد؛ اما در حالت کلی و در بازار امروز مصالح و مواد ساختمانی بازسازی خانه پروسه ای هزینه بر محسوب می گردد. در مورد بازسازی های اساسی بهتر است جهت انجام فرآیند بازسازی منزل با کمترین هزینه از یک شرکت یا پیمانکار فعال در این زمینه کمک گرفته شود.

شرکت های معتبر فعال در زمینه بازسازی خدماتی چون مشاوره بازسازی منزل را نیز ارائه داده و در تصمیم گیری صحیح تر و داشتن طرح و برنامه ای دقیق تر شما را یاری خواهند کرد. بستن قرارداد بازسازی با شرکت حقیقی یا شخص حقوقی متخصص می تواند حاصل نهایی فرآیند بازسازی را تضمین نماید.

راهنمای بازسازی منزل

 

نوع پوشش دیوارها در بازسازی منزل بسیار مهم است. در این مورد گزینه های پیش رو زیاد بوده و انتخاب هریک از این گزینه ها بستگی به سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده شخص برای آن دارد.

پوسترهای سه بعدی، سنگ های دکوراتیو، انواع طرح های دیوارپوش، شیشه های تزیینی، تایل های آلومینیومی، کاغذهای دیواری و بسیاری موارد دیگر از جمله گزینه هایی برای انتخاب پوشش دیوارهای سالن پذیرایی و دیوارهای سایر بخش های منزل هستند. بهتر است قبل از انتخاب نوع پوشش دیوارهای منزل، نمونه کارهای اجرا شده ی قبل را مشاهده و به دقت بررسی نمایید و با در نظر داشتن اصول معماری و طراحی داخلی منزل خود تصمیم به گزینش مورد مناسب نمایید.

 

بازسازی داخلی منزلبازسازی داخلی منزل

 

بازسازی داخلی منزل

 

همانگونه که در بالا ذکر شد بازسازی خانه هم می تواند در بخش داخلی آن صورت پذیرد و هم در بخش بیرونی و نمای ساختمان؛ مراحل بازسازی در هریک از بخش های آن مستلزم رعایت اصول و نکات خاصی می باشد که در گرفتن نتیجه ی هرچه مطلوب تر موثرند.

بازسازی داخلی منزل را می توان شامل بازسازی بخش های مختلف داخلی آن دانست. نکات کلیدی در رابطه با بازسازی برخی از بخش های مهم داخلی منزل همچون بازسازی سالن پذیرایی، بازسازی آشپزخانه، بازسازی اتاق خواب و بازسازی سرویس بهداشتی منزل در ادامه به صورت مجزا آورده شده اند.

قبل و بعد بازسازی


شاید بهتر است برای پیدا کردن الگوهایی مناسب جهت بازسازی به برخی از تصاویر قبل و بعد از بازسازی منزل توجه فرمایید.

 

بازسازی منزل قدیمیبازسازی منزل قدیمی

 

بازسازی منزل قدیمی

 

بازسازی خانه می تواند شامل دو بخش بازسازی داخلی منزل و بازسازی نمای بیرونی آن باشد. بازسازی خانه می تواند از روی اجبار یا به اختیار مالک آن صورت پذیرد؛ بازسازی وقتی از روی اجبار انجام می شود که سکونت در آن واحد مسکونی برای فرد و وسیله های آن منزل خطر جانی و مالی داشته باشد؛ این مورد از بازسازی، بیشتر بازسازی منزل قدیمی و کلنگی را شامل می شود.

بازسازی و نوسازی منزل به اختیار مالک آن می تواند با هدف ایجاد تنوع و زیباسازی منزل صورت پذیرد. این مورد ممکن است بازسازی منازل مسکونی بی عیب و نقص و جدید الاحداث را نیز شامل شود.با ورود روزافزون ورژن جدید وسایل و لوازم منزل، متریال ها و مصالح و تزئینات منزل بروز افراد و به خصوص بانوان تمایل به تغییر بخش هایی از خانه، استفاده از متریال های جدید همچون کاغذ دیواری ها و کف پوش های مطابق با مد روز و تعویض وسایل و لوازم منزل خود پیدا می کنند.

 

شرکت بازسازی منزل آریابدسازه

 

اگر بخواهیم به طور کلی با گروه بازسازی منزل آریابد سازه آشنا شویم. باید بگوییم که هرگونه ساخت و ساز و مرمت بدون این که چهارچوب ساختمان به هم بریزد، به معنای بازسازی می باشد. بازسازی نسبت به ساخت و ساز دارای مزیت های ویژه می باشد. شما می توانید به جای صرف هزینه های زیاد برای خرید خانه جدید از بازسازی منازل استفاده کنید. نو سازی و بازسازی با یکدیگر تفاوت دارند. چرا که شما باید قبل از هرگونه اقدام تفاوت این دو را با همدیگر بدانید و با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. بیشتر افراد این روز ها به جای ساخت و ساز از بازسازی استفاده می نمایند.

علت این امر افزایش قیمت مصالح ساختمانی نداشتن زمان کافی و غیره می باشد. از این رو خانه های قدیمی به جای اینکه از نو ساخته شوند. می ‌توانند به وسیله موسسه آرکا بازسازی، بازسازی گردند و به زیباترین شکل ممکن در آیند.

وقتی که شما خانه ای را می سازید. با گذشت زمان این خانه فرسوده می‌ شود و مانند روز اول ظاهری زیبا ندارد. گذشت ۱۰ سال از ساخت هر ساختمان می تواند تغییرات زیادی را با خود به همراه داشته باشد. از آن جایی که افراد در منزل سکونت دارند و روزانه با پله ها، دیوارها، درب ها، راهروها و غیر سر و کار دارند.

ممکن است است به طور اتفاقی باعث آسیب رساندن به این بخش ها گردند. لذا با گذشت زمان شما باید به بازسازی خانه های خود بپردازید. یکی دیگر از مسائل مهمی که باعث می شود افراد به فکر بازسازی منازل خود بیفتند. تغییر مد و دکوراسیون می باشد. اگرچه شما حدود ۱۰ سال پیش خانه به روز و با توجه به مود راه ساخته باشید اما با گذشت زمان دکوراسیون و مد های جدیدی وارد بازار می گردد. به همین جهت خانه شما جزو خانه های قدیمی به شمار می آید. از این رو بهتر است که به بازسازی منزل خود بپردازید.

 

بازسازی منازل مسکونیبازسازی منازل مسکونی

 

بازسازی منازل مسکونی

 

در بازسازی منازل مسکونی برای جلوگیری از اتلاف در هزینه ها و زمان حتما و حتما پیش از اقدام به کار در حیطه حریم های قانونی اعلام شده مجوزهای رسمی مربوطه را اخذ کنید چرا که در صورت عدم رعایت قوانین شاید مجبور به توقف کار یا حتی تخریب آن شوید. همه این موارد وقت و هزینه زیادی را می تواند اتلاف کند.

در بازسازی به خصوص بازسازی منازل آپارتمانی در ایجاد مزاحمت و خسارت به همسایگان احتیاط نمایید؛ چرا که انجام مراحلی چون مرحله تخریب در صورت بازسازی اساسی، اگر توسط شخص وارد به کار صورت نگیرد می تواند خطرات جانی و مالی زیادی هم برای خود منزل و هم برای همسایه ها داشته باشد.

قیمت بازسازی منزل

 

برای کاهش در هزینه های بازسازی می توان از مواد و مصالح درجه ۲ به جای مواد درجه یک به شرط حفظ کیفیت استفاده کرد اما به یاد داشته باشید در صورتی که برای صرفه جویی های ناچیز استفاده از مواد غیر استاندارد را بر متریال های مرغوب ترجیح دهید از همان ابتدای کار همان مبلغی را نیز که برای مواد نامرغوب صرف کرده اید به هدر داده شده اند چرا که دیری نخواهد پایید که اثرات سو این مواد مشخص و نیاز به بازسازی دوباره پیدا خواهید کرد.

پس در انتخاب مواد و مصالح سعی کنید همیشه جنس مرغوب را هرچند با کمی تفاوت قیمت خریداری نمایید تا تضمینی برای کارکرد طولانی مدت باشند.

 

بازسازی منزل با کمترین هزینهبازسازی منزل با کمترین هزینه

 

بازسازی منزل با کمترین هزینه

 

برای اقتصادی تر عمل کردن در پروسه بازسازی خانه تمامی مواد و مصالح خارج شده از منزل را که جایشان با متریال ها و مصالح جدید پر شده است را جزو نخاله ساختمانی محسوب نکنید از جمله این مواد به در و پنجره ها، کاشی ها و سنگهای نسبتا سالم و حتی آجرهای خارج شده از دیوارهایی که مورد تخریب قرار گرفته اند اشاره کرد.

بسیاری از این مواد هنوز کارایی خود را دارند و می توان از آنها در ساخت خانه های موقت در باغ ها و سایر اماکن استفاده کرد و یا آنها را به کارگاه ها وکارخانه های مخصوص بازیافت تحویل داد و از این طریق بخشی از هزینه های بازسازی منزل را نیز جبران نمود.

 

قرارداد بازسازی منازل مسکونی

 

قرارداد بازسازی منزل

 

استفاده از خدمات شرکت های نوسازی منزل، به خصوص در مورد بازسازی خانه های با عمر زیاد و مقاومت کم بسیار ضروری بوده و هر گونه اقدام خودسرانه و بررسی نشده در این زمینه می تواند پیامدهای بد و جبران ناپذیری داشته باشد. در استفاده از خدمات این شرکت ها بستن قرارداد رسمی جهت انجام و تحویل کار به موقع فراموش نشود.

همچنین نظارت هر از گاه بر انجام پروژه از طرف مالک می تواند هم احساس اطمینان خاطر را برای او فراهم آورد و هم در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد از طرف مالک به موقع نسبت به آن اقدام شود.

 

نوسازی منزلنوسازی منزل

 

نوسازی منزل

 

از دید بسیاری از معماران، آشپزخانه قلب خانه است و با توجه به اینکه بانوان ایرانی بیشترین وقت خود را در این بخش از منزل سپری می نمایند، زیبایی و داشتن دکوراسیون داخلی متناسب با بهترین مدلهای روز دنیا در آشپزخانه حائز اهمیت می باشد. چون در طراحی های داخلی امروز نیز بیشتر بخش آشپزخانه را به صورت اپن در نظر میگیرند، آشپزخانه بیشتر در معرض دید بوده و طراحی آن بیشتر به چشم می آید.

بازسازی آشپزخانه منزل می تواند شامل تعویض کابینت ها، کف سازی، نوسازی لوله کشی ها و شیرآلات، تخریب دیوارها و … باشد. علاوه بر موارد مذکور در بازسازی آشپزخانه منزل می توانید سایر وسیله ها از جمله لوازم برقی آشپزخانه را نیز نو نمایید اما باید در نظر داشته باشید که برای این کار هزینه زیادی را باید صرف کنید.جهت تعویض کابینت ها در بازسازی آشپزخانه در نظر داشته باشید که اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید کابینت های ممبران و اگر طرفدار سبک مدرن هستید کابینت های گلاس ار انتخاب نمایید.

 

بازسازی سرویس بهداشتی منزل

 

در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی منزل در صورتی که کارشناسان امور بازسازی بعد از بازدید تشخیص دادند که بایستی تاسیسات و شیرآلات تعویض گردند بهتر است این کار انجام شود هر چند که جا به جایی تاسیسات و تعویض شیرآلات و لوله ها هزینه بسیاری را در بر دارد به ویژه اگر این جا به جایی ها از دیواری به دیوار دیگری باشد! اگر تامین هزینه و بودجه تغییرات برای کارفرما میسر نبود می تواند برای بازسازی تاسیسات اجسام بزرگ را جا به جا نکرد و در مکان قبلی شان حفظ نمود و با حداقل امکانات کار بازسازی ساختمان در بخش سرویس بهداشتی و حمام را انجام داد.

 

طراحی و بازسازی منزلطراحی و بازسازی منزل

 

طراحی و بازسازی منزل

 

در این مورد طراحان و کارشناسان خبره با خلاقیت و انجام جا به جایی های عظیم می توانند تغییرات زیادی در طراحی و ساختار سرویس به وجود آورند به عنوان مثال جهت بازسازی یک وان قدیمی در حمام اگر قصد جا به جایی آن را داشته اما هزینه جابه جایی، تغییر لوله کشی ها و تمام وسایل و تخریب هایی که پیش خواهد آمد را نداشته باشید بایستی از جابه جایی آن منصرف شده و همان وان قدیمی را توسط صیقل دادن رویه و براق کردن آن با هزینه ای شاید کمتر از نصف مبلغ جا به جایی، زیبایی و جذابیت لازم را در این بخش تامین نمایید.

 

مراحل طراحی وبازسازی منزل

 

به یاد داشته باشید که اولویت بندی در پروسه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در درجه اول اهمیت بایستی قرار گیرد؛ متداول ترین مراحل در فرایند بازسازی حمام و سرویس بهداشتی را به صورت زیر می توان اولویت بندی کرد:

  1. عایق بندی کف و دیوارها
  2. تعمیر تاسیسات و لوله کشی ها
  3. نقاشی دیوار ها
  4. تعویض کاشی ها
  5. تعویض شیر آلات
  6. نوسازی تهویه
  7. جا به جایی و تعویض کاسه توالت ایرانی با فرنگی
  8. طراحی قفسه ها

نکات مهم طراحی و بازسازی منزل

 

توجه داشته باشید که تمام این فضا ها را می توانید با عناصری کم هزینه تزیین کنید برای مثال می توانید برای زیباتر و مفرح تر کردن فضای داخلی حمام از یک گلدان یا قالیچه ی مناسب و یا یک حوله استفاده نمایید و زیبایی و آراستگی خاصی به حمام بدهید.

 

بازسازی سالن پذیرایی منزلبازسازی سالن پذیرایی منزل

 

بازسازی سالن پذیرایی منزل

 

در بازسازی سالن پذیرایی منزل نحوه چیدمان وسایل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چقدر هم که بهترین متریال ها را خریداری و بیشترین هزینه را برای بازسازی خانه خود کرده باشید تا زمانی نحوه چینش و طراحی وسایل و لوازم آن هارمونیک نباشد آن زیبایی فوق العاده مدنظر حاصل نخواهد شد.

بدین منظور برای طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی زیبا و جدیدی را برای بازسازی پذیرایی منزل خود در نظر بگیرید. پس بیشتر وقت بگذارید و طراحی های متنوع و سبک های مختلف را بسنجید و مبتکرانه ترین و مناسب ترین چیدمان را برای سالن پذیرایی خود انتخاب نمایید.

نکات مهم بازسازی منزل

 

انتخاب رنگ دیوارها و سقف سالن پذیرایی نیز در بازسازی سالن زیبایی منزل بایستی مورد توجه قرار گیرد. این مورد اغلب سلیقه ای بوده و بیشتر افراد رنگ های روشن و سفید را بر سایر رنگ ها ترجیح می دهند اما هستند کسانی که از رنگ های سبز، آبی و قرمز نیز برای رنگ آمیزی سالن پذیرایی منزل خود استفاده نمایند.

پس از اتمام مراحل بالا، بایستی برای نوسازی کف سالن نیز فکری کرد. بدین منظور می توانید از مقالات و ژورنالهای مربوط به انواع کفپوش ها و انتخاب مناسب ترین و بهترین کفپوش ها برای منزل خود بهره مند شوید.

 

بازسازی اتاق خواب منزلبازسازی اتاق خواب منزل

 

بازسازی اتاق خواب منزل

 

بازسازی اتاق خواب منزل عموماً متناسب با فردی که آن اتاق به او تعلق دارد صورت می پذیرد. در بازسازی اتاق کودک به خصوص اگر کودک دختر نیز باشد استفاده از رنگ های شاد و روشن متداول تر می باشد.

معمولا در ساخت و طراحی دکوراسیون اتاق های خواب قدیمی از کمد دیواری هایی با چهارچوب های فلزی و به صورت دیوارکشی استفاده و بدین طریق فضای زیادی از اتاق اشغال می شد؛ اما امروزه و در بازسازی اتاق خواب به روش های نوین از کمد دیواری های ام دی افی استفاده می شود که قطر دیوارهای آنها بسیار کم اما مقاومت بالایی دارند از این رو به خصوص در صورتی که فضای اتاق خواب شما کوچک باشد استفاده از این راهکار و پیشروی با مدل های جدید روز به نفع شما خواهد بود.

 

فرآیند بازسازی

 

در فرآیند بازسازی اتاق خواب منزل ابتدا ابعاد و محل قرارگیری کمد دیواری را مشخص نمایید چرا که کمد دیواری یکی از اصلی ترین عناصر اتاق خواب است و اندازه و متراژ آن بستگی به تخت خواب قرار داده شده در اتاق دارد؛

بدین صورت که برای دلگیر نشدن و بسته نشدن فضا به عنوان مثال اگر تخت خواب تک نفره ای در اتاق قرار داده می شود کمد دیواری آن اتاق می تواند بزرگتر و با متراژ بیشتر در نظر گرفته شود اما اگر تخت خواب دونفره ای در اتاق قرار داده می شود بهتر است متراژ کمد دیواری کمتر باشد. به طور استاندارد ابعاد تخت های تک نفره و دو نفره به ترتیب ۹۰*۲ و ۶۰/۱*۲ می باشند که با در نظر گرفتن این ابعاد می توان روی اندازه و محل قرارگیری کمد دیواری و سایر لوازم و وسایل اتاق خواب برنامه ریزی کرد.

 

مشاوره بازسازی منزل

 

جهت مشاوره بازسازی منزل و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان حرفه ای آرکا بازسازی تماس حاصل نمایید و بصورت رایگان و تخصصی مشاوره بازسازی بگیرید.

 

هزینه بازسازی منزل چقدره؟

بازسازی منزل با توجه به سطح خواسته های مالک آن می تواند متغیر باشد.در حالت کلی و در بازار امروز مصالح و مواد ساختمانی هزینه بر محسوب می گردد. برای انجام فرآیند بازسازی منزل با کمترین هزینه بهتر است از یک شرکت یا پیمانکار فعال در این زمینه کمک گرفته شود.

بازسازی و نوسازی منزل به چه صورت می باشد؟

عایق بندی کف و دیوارها
تعمیر تاسیسات و لوله کشی ها
نقاشی دیوار ها
تعویض کاشی ها
تعویض شیر آلات
نوسازی تهویه
جا به جایی و تعویض کاسه توالت ایرانی با فرنگی
طراحی قفسه ها

خدمات شرکت های بازسازی منزل چگونه است؟

شرکت فعال و با تجربه در زمینه بازسازی خدماتی با ارائه مشاوره بازسازی منزل  در تصمیم گیری اصولی و داشتن طرح و برنامه ای دقیق تر و کم هزینه تر شما را یاری خواهند کرد. بستن قرارداد بازسازی با شرکت های متخصص می تواند حاصل نهایی فرآیند بازسازی را تضمین نماید.





:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: